Gewoon gezond

“Motivatie, inspiratie en energie. Ik geef je een liefdevolle schop onder je edele achterste!”

Heb je het druk?
Was je al moe toen je wakker werd?
Blijven je gedachten maar rondtollen?
Draaien jouw hormonen op volle toeren?
Lukt het niet meer om lekker te slapen?

Als gediplomeerd leefstijl- en ademcoach begeleid ik je naar jouw doel, want ik herken het als geen ander. Maar jouw verhaal is niet het mijne. Jouw verhaal is uniek en de moeite waard. Met een behapbaar plan houd ik je de spiegel voor. Hier passen geen diëten in, maar wel gezonde keuzes. Het aanleren van nieuwe gewoontes, valkuilen herkennen en erkennen. Opnieuw leren luisteren naar de signalen van je lichaam.

Leefstijlcoaching
Leefstijlcoaching is gebaseerd op 3 pijlers: voeding, beweging, ontspanning/slaap. Het één heeft invloed op het ander. Simpel gezegd; alleen bezig zijn met eten helpt je over het algemeen niet voldoende. Hetzelfde geldt voor beweging. Ook al eet je nog zo gezond en sport je drie keer per week, wanneer je te weinig slaapt ondermijn je je gezondheid. Dit is van toepassing op alle drie de pijlers. De narigheid van het ondermijnen van je eigen gezondheid is dat je je er vaak niet eens bewust van bent. En ook al ben je je er bewust van, dit leidt lang niet altijd tot het maken van die betere/gezondere keuze. Op het moment dat er een disbalans is ontstaan, speelt de kracht van gedachten een sterke rol. Vaak onder invloed van hormonen. Dat geldt ook voor mannen trouwens. Onder invloed van hormonen ga je anders denken, anders doen en anders voelen. Met aanpassing in je leefstijl verander je dus ook je hormoonhuishouding. Je creëert een betere samenwerking. Direct resultaat van beter samenwerkende hormonen is; meer energie!

Mijn manier van coachen is concreet, zonder gezweef, zonder oordeel. En oh ja; er mag gelachen worden. Ik breng je terug aan het roer van jouw eigen leven. Jij bepaalt de koers.

Ik maak voornamelijk gebruik van:
Meten is weten. Na een gedegen intake, onderzoeken we de feitelijke situatie; hoe is het nu met je? Hierbij kijken we concreet naar bestaande patronen wat betreft je voeding, lichaamsbeweging en slaap/ontspanning. Een voedingsanalyse is vaak een onderdeel van het programma.

Ademcoach

Zonder adem geen leven, zo simpel is het. Ademen staat aan de basis van je leven. Weet jij hoeveel keer per minuut je ademt? Wat er met je gebeurt als je te veel, te vaak ademt?
Wat de invloed van adem op bijvoorbeeld je gedachten, je gemoedstoestand is? Weet je wat er met je spijsvertering gebeurt?

Als gediplomeerd ademcoach observeer ik jouw adempatroon. Door middel van verschillende ademhalingsoefeningen kunnen we op een simpele maar efficiënte wijze de gezondheid positief beïnvloeden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld betere concentratie, makkelijker ontspannen, beter sport resultaat, gezonder slaappatroon.

Wandelen / bewegen

Iedereen weet het, bewegen is goed. Maar waarom eigenlijk? Waarom kiezen voor wandelcoaching als je dit ook in een rustige, gezellige warme coachruimte kan doen?
Simpel; alleen buiten krijg je frisse lucht naar binnen. Daarbij breng je je lijf in beweging en dat is handig, dat heeft behalve fysiek ook nog eens een positief effect op je gemoedstoestand. Ook kunnen we gebruik maken van wat zich buiten aandient; er is altijd iets moois.

In beweging is het makkelijker om te voelen wat er te voelen valt. Dat is best logisch; emotie is niets meer of minder dan energie in beweging: e-motie, E=energie, Motie=beweging. En na die beweging? Komt er rust. In je lijf, je hart en je hoofd.